4. Otto Preminger
Chris Fujiwara

Otto Preminger's films explore both the pressure and the leisure of time. In them, time is experienced both as a smooth continuity of movement and as the intensity created by the pressure of the camera. Sometimes Preminger represents this pressure on screen in the form of a silent, impassive observer who expresses no judgment on the characters who reveal themselves before him. By means of this supremely ambiguous figure, and through a style that highlights the sequencing and simultaneity of events through unbroken camera movement, Preminger elaborates a cinematic space that is a model of the process of forming judgment.


4. オットー・プレミンジャー
クリス・フジワラ

オットー・プレミンジャーの映画は時間の緊張と弛緩の双方を探求する。そのなかで時間は、滑らかに運動の進行を追うと同時に、キャメラの存在が作り出す緊張も反映している。時にプレミンジャーは、この緊張を、あくまで沈黙を守り登場人物をなんら裁くことなく、ただ彼らがそれを前にして自分自身の正体を露にしていくものとして、画面上にはっきりと表す。この超越的にして曖昧な存在と、中断することのないキャメラが作り出す出来事の展開と連続性を際立たせるスタイルによって、プレミンジャーは裁きが行われる空間そのものを映画的に具現化するのだ。