7. Raoul Walsh
Chris Fujiwara

Walsh's films unfold in a light that continues to spread from a past to whose glory Walsh pays tribute, at the same time as he expresses sorrow at its passing. The Strawberry Blonde, a film on rupture and sacrifice, offers a key to Walsh's work. Whereas the Westerns and crime thrillers for which Walsh is best known appear (on the surface) to define their heroes in terms of external, physical action, The Strawberry Blonde locates heroism in the acceptance of the conditions of everyday life. In so doing, it becomes a film on continuity as much as on loss.

7. ラオール・ウォルシュ
クリス・フジワラ

ウォルシュの映画は過去からの延長として広がる光によって展開するものであり、ウォルシュはその過去の栄光に敬意を表すると同時に、それが過ぎ去ってしまうことへの哀しみも表現している。『いちごブロンド』は断絶と犠牲についての映画であり、ウォルシュの作品群を理解する鍵となる作品だ。ウォルシュが名声を博した西部劇や犯罪映画ではヒーローが(表面的には)その身体的アクションによって定義づけられているように見えるのに対し、『いちごブロンド』はヒロイズムを日常生活のさまざまな制約を受け入れる態度に見いだす。そのなかで、この作品は継続性についての映画になると同時に、喪失についての映画にもなるのだ。